
နေပြည်တော် စက်တင်ဘာ ၅
ခေါင်လန်ဖူးဒေသသည် မြန်မာနိုင်ငံ၏ မြောက်ဖျားပိုင်းတွင်တည်ရှိပြီး ဆိုးရွားသော ရာသီဥတုနှင့် မြေမျက်နှာပြင် ခက်ခဲကြမ်းတမ်းကာ မြင့်မားမတ်စောက်သော တောင်ပေါ်ဒေသ၊ ကျောက်တောင်/ ကျောက်ကမ်းပါးယံနှင့် မြစ်ချောင်းလျှိုမြောင်များ ပေါများသည့်ဒေသဖြစ်ခြင်း၊ ရေခဲတောင်နှင့် ဆီးနှင်းများကြောင့် စိုက်ပျိုးမြေနည်းပါးခြင်း စသည်တို့ကြောင့် ခေါင်လန်ဖူးဒေသရှိ ဒေသခံပြည်သူများသည် နှစ်စဉ် စားနပ်ရိက္ခာ ရှားပါး၊ ပြတ်တောက်လေ့ရှိသဖြင့် နိုင်ငံတော် နှင့် တပ်မတော်က စားနပ်ရိက္ခာနှင့် အခြေခံစားသောက်ကုန်ပစ္စည်းများကို အခက်အခဲဖြစ်ပေါ်ချိန်တွင် ရဟတ်ယာဉ်များဖြင့် ပို့ဆောင်ထောက်ပံ့ကူညီပေးနေ ရသော ဒေသဖြစ်သည်။
ခေါင်လန်ဖူးနှင့် အနီးပတ်ဝန်းကျင်တွင် နေထိုင် ကြသည့် ဒေသခံပြည်သူများအနေဖြင့် ပညာရေး၊ ကျန်းမာရေး၊ လူမှုစီးပွားရေးကိစ္စရပ်များအတွက် ပူတာအိုသို့ မဖြစ်မနေသွားရောက်ရန် လိုအပ်ပါက ခေါင်လန်ဖူးမှ မဂွေဇအထိ ၆၅ မိုင်အကွာအဝေးအား ခြေကျင်ခရီး၊ ဝန်တင်လား/မြင်းများဖြင့် ရှစ်ညအိပ် ကိုးရက်ခန့်ဖြင့်လည်းကောင်း၊ မဂွေဇမှ ပူတာအို အထိ ၆၇ မိုင်အား ဆိုင်ကယ်/ကားများဖြင့် နှစ်ရက် ခန့် ဆက်လက်သွားရောက်ကြရသဖြင့် ခရီးလမ်း တစ်လျှောက်တွင် အသက်အန္တရာယ်အထိ အခက် အခဲပေါင်းများစွာတွေ့ကြုံရပြီး အချိန်နှင့် ကုန်ကျ စရိတ် များပြားခြင်းများကို ခံစားခဲ့ကြရသည်။
သို့ဖြစ်၍ နိုင်ငံတော်စီမံအုပ်ချုပ်ရေးကောင်စီ ဥက္ကဋ္ဌ၊ တပ်မတော်ကာကွယ်ရေးဦးစီးချုပ် ဗိုလ်ချုပ် မှူးကြီး မင်းအောင်လှိုင်၏ လမ်းညွှန်မှုဖြင့် နယ်စပ် ရေးရာဝန်ကြီးဌာနက ၂၀၁၅ ခုနှစ်မှ စတင်ပြီး မဂွေဇ- ခေါင်လန်ဖူးလမ်းစီမံကိန်းအတွက် မြေပြင် အနေအထား၊ သဘာဝရာသီဥတုအခြေအနေတို့ အပါအဝင် အခြေခံအချက်အလက်များကို ကွင်းဆင်း လေ့လာသုံးသပ်ကာ နိုင်ငံတော်အစိုးရသို့တင်ပြ၍ လုပ်ငန်းခွင့်ပြုချက်နှင့် ရန်ပုံငွေလျာထားရေး ဆိုင်ရာကိစ္စရပ်များကို စီမံဆောင်ရွက်ခဲ့သည်။
မဂွေဇ- ခေါင်လန်ဖူး ကားလမ်းဖောက်လုပ်နိုင်ရေးအတွက် ၂၀၁၆ ခုနှစ် ဇွန်လတွင် ခွင့်ပြုချက်ရရှိ ပြီးနောက် နယ်စပ်ရေးရာဝန်ကြီးဌာနမှ အင်ဂျင် နီယာများ၊ တပ်မတော်အင်ဂျင်နီယာတပ်ရင်းမှ အရာရှိ/စစ်သည်များ၊ ဌာနေပြည်သူ့စစ်များ ပူးပေါင်း၍ Feasibility survey ဆောင်ရွက်ခြင်း၊ စီမံကိန်းရေးဆွဲခြင်း၊ လုပ်ငန်းများကို အသေးစိတ် ပေါင်းစပ်ညှိနှိုင်းခြင်းများ ဆောင်ရွက်ခဲ့ကြပြီး မဂွေဇ- ခေါင်လန်ဖူး ၆၅ မိုင် ၄ ဖာလုံလမ်းကို အပိုင်းလေးပိုင်းခွဲ၍ ၂၀၁၆ ခုနှစ် ဒီဇင်ဘာလတွင် စတင်ဆောင်ရွက်ခဲ့သည်။
မဂွေဇမှ ငါ့လုံဒမ်းအထိ ၂၅ မိုင် ၄ ဖာလုံကို အပိုင်း (၁)အဖြစ် အကောင်အထည်ဖော်ဆောင်ရွက် ခဲ့ရာ ကျောက်လမ်း ၂၅ မိုင် ၄ ဖာလုံ၊ တံတားကြီး/ငယ် အစင်း၂၀၊ Box Culvert ၇၅ စင်း၊ ကျောက်စီရေမြောင်း ပေ ၅၅၀၀ နှင့် အခြားလိုအပ်သည့် မြေထိန်းနံရံများ၊ ရေကျော်များကို ရာနှုန်းပြည့် အကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်ခဲ့ပြီးဖြစ်သည်။
ငါ့လုံဒမ်းမှ လုံးတုံဗိုလ်တဲအထိ ၁၀ မိုင်ကို အပိုင်း (၂)အဖြစ် ဆက်လက်အကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်ခဲ့ပြီး အဆိုပါလမ်းပိုင်းတွင် မဂွေဇ-ခေါင်လန်ဖူးလမ်း၏ အခက်ခဲဆုံးအပိုင်းဖြစ်သော ပင်လယ်ရေမျက်နှာပြင်မှ အမြင့်ပေ ၇၇၀၀ ကျော် ရှိသည့် ဆန်းလွတ်ချက်တောင်ကြားလမ်း ကျောက်တောင်အပိုင်း ပါဝင်သဖြင့် နယ်စပ်ရေးရာဝန်ကြီး ဌာနမှ အင်ဂျင်နီယာများ၊ စစ်မြေပြင်အင်ဂျင်နီယာ တပ်ရင်းမှ မိုင်းဖောက်ခွဲရေးကျွမ်းကျင်စစ်သည် များသည် ဒေသခံပြည်သူတို့၏ ပူးပေါင်းကူညီမှုကို ရယူ၍ ကြမ်းတမ်းခက်ခဲသည့် ရာသီဥတုနှင့် မြေအနေအထားအကြားမှ စွမ်းစွမ်းတမံ ကြိုးပမ်း ဆောင်ရွက်ခဲ့ရာတွင် တစ်ရက်လျှင် ပေ ၂၀ ခန့်သာ ဖောက်လုပ်နိုင်သည့် နေ့ရက်များစွာကိုလည်း ရင်ဆိုင်ကြုံတွေ့ခဲ့ကြရကြောင်း သိရှိရသည်။ အဆိုပါလမ်းပိုင်းတွင် ကျောက်လမ်း ၁၀ မိုင်၊ Box Culvert အစင်း ၅၀၊ ကျောက်စီရေမြောင်းပေ ၄၀၀၀ တို့ကို ရာနှုန်းပြည့်အကောင်အထည်ဖော် ဆောင် ရွက်ခဲ့ပြီးဖြစ်သည်။
လမ်းစီမံကိန်းအပိုင်း(၂)ဖြစ်သည့် ဆန်းလွတ် ချက် ကျောက်တောင်ကို ခက်ခက်ခဲခဲ ဖြတ်သန်း ဖောက်လုပ်နေစဉ်ကာလအတွင်း နိုင်ငံတော်စီမံ အုပ်ချုပ်ရေးကောင်စီဥက္ကဋ္ဌ၊ တပ်မတော်ကာကွယ် ရေးဦးစီးချုပ် ဗိုလ်ချုပ်မှူးကြီး မင်းအောင်လှိုင် ကိုယ်တိုင် လုပ်ငန်းခွင်သို့ရောက်ရှိ စစ်ဆေးလမ်းညွှန် ချက်အရ လမ်းဖောက်လုပ်ခြင်းလုပ်ငန်း ဆောလျင် စွာ ပြီးစီးနိုင်ရေးအတွက် တပ်မတော်ရဟတ်ယာဉ် များဖြင့် အပေါ့စားယန္တရားများကို ခေါင်လန်ဖူးသို့ ပို့ဆောင်၍ ခေါင်လန်ဖူးမှ မဂွေဇဘက်သို့ တစ်ကြောင်းထိုးလမ်းဖောက်လုပ်ခြင်းကို အောင်မြင် စွာ ဆောင်ရွက်နိုင်ခဲ့ခြင်းကြောင့် လမ်းစီမံကိန်း အချိန်ကာလကို များစွာလျှော့ချနိုင်ခဲ့ပါသည်။
လုံးတုံဗိုလ်တဲမှ ဆီဆုံအထိ ၁၀ မိုင် ၄ ဖာလုံကို အပိုင်း(၃)အဖြစ် အကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက် ခဲ့ရာတွင် သဘာဝအတားအဆီးဖြစ်သည့် ရေစီး ကြမ်းတမ်းသော မေခမြစ်ကို လမ်းဖောက်လုပ်ရေး စီမံကိန်းတွင် အသုံးပြုသည့် ယာဉ်/ ယန္တရားများ၊ ကျောက်ဖောက်စက်များ၊ စက်ဆီ/ချောဆီများ၊ ယမ်းနှင့် ဆက်စပ်ပစ္စည်းများ၊ ဖြတ်ကျော်နိုင်ရန် ကူးတို့ဖောင်များ သီးသန့်ပြုလုပ်ဆောင်ရွက်ပြီး ခက်ခက်ခဲခဲ ဖြတ်သန်းပို့ဆောင်ပေးခဲ့ကြရကြောင်း သိရှိရသည်။ အဆိုပါလမ်းပိုင်းတွင် မြေလမ်း ၁၀မိုင် ၄ ဖာလုံအနက် ကျောက်လမ်း ၈ မိုင် ၄ ဖာလုံ ခင်းပြီး ဖြစ်၍ တံတားကြီး/ငယ် စုစုပေါင်း ခုနစ်စင်း၊ Box Culvert အစင်း ၄၀၊ ကျောက်စီရေမြောင်း ၉၄၉၅ ပေတို့ကို ရာနှုန်းပြည့် အကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်ခဲ့ပြီးဖြစ်သည်။
ဆီဆုံမှ ခေါင်လန်ဖူးအထိ ၁၉ မိုင် ၄ ဖာလုံကို နောက်ဆုံးပိုင်း အပိုင်း(၄)အဖြစ် ဆောင်ရွက်လျက် ရှိရာ ၃၄ ပေအကျယ် မြေလမ်း ၁၂ မိုင်၊ ၁၃ ပေ အကျယ် တစ်ကြောင်းထိုးမြေလမ်း ၇ မိုင် ၄ ဖာလုံ၊ တံတားကြီးနှစ်စင်းတို့ကို အကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်ခဲ့ပြီးဖြစ်၍ မဂွေဇမှ ခေါင်လန်ဖူးအထိ ၆၅ မိုင် ၄ ဖာလုံ ရှည်လျားပြီး ဒေသခံပြည်သူများက အိပ်မက်လမ်းဟု တင်စားခေါ်ဆိုခဲ့ကြသည့် လမ်း သည် စတင်ဖောက်လုပ်ချိန်မှ လေးနှစ်နှင့် ရှစ်လ အကြာ ၂၀၂၁ ခုနှစ် စက်တင်ဘာ ၃ ရက်နေ့တွင် ရည်မှန်းချက်ဖြစ်သော ခေါင်လန်ဖူးမြို့သို့ အောင်မြင်စွာ ပေါက်ရောက်ခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။
ဆက်လက်ဆောင်ရွက်ရန် လိုအပ်သည့် တစ်ကြောင်းထိုး မြေသားလမ်း ၇ မိုင် ၄ ဖာလုံကို လမ်းတာချဲ့ခြင်း၊ တံတားများ၊ Box Culvert များ၊ မြေထိန်းနံရံများ၊ ကျောက်စီရေမြောင်းများကို လာမည့် ပွင့်လင်းရာသီတွင်လည်းကောင်း၊ လမ်း အဆင့်မြှင့်တင်ခြင်းနှင့် ခေါင်လန်ဖူးမြို့ ဖွံ့ဖြိုး တိုးတက်ရေးလုပ်ငန်းစဉ်များကို နှစ်အလိုက် ရန်ပုံ ငွေ လျာထား၍လည်းကောင်း ဆက်လက်အကောင် အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ကြောင်း နယ်စပ်ရေးရာဝန်ကြီးဌာနမှ သတင်းရရှိသည်။
သတင်းစဉ်
- Log in to post comments