Skip to main content

လူငယ်လူရွယ်များ တိုးတက်ရေးအတွက် မျှဝေပေးရမည့် သုတစာပေ

ကိုလူလှ

၂၀၁၄ ခုနှစ် လူဦးရေနှင့် အိမ်အကြောင်းအရာသန်းခေါင်စာရင်းအရ မြန်မာနိုင်ငံရှိ လူဦးရေအားလုံး၏ ၄၆ ဒသမ ၅ ရာခိုင်နှုန်းသည် ကလေးသူငယ်များနှင့် လူငယ်လူရွယ်များဖြစ်ကြောင်း သိရှိရသည်။ အဆိုပါရာခိုင်နှုန်းတွင် လူငယ်လူရွယ်များသည် သုံးပုံတစ်ပုံကျော်ပါဝင်သည်။ နိုင်ငံလူဦးရေ၏ တစ်ဝက်နီးပါးသည် နိုင်ငံတော်၏အနာဂတ်ကို ကောင်းမွေ၊ ဆိုးမွေဖန်တီးပေးမည့် အရင်းအမြစ်များအဖြစ် အသင့်ရှိနေသည်ကို မြင်တွေ့နိုင်သည်။ ထို့ကြောင့် အသက် ငါးနှစ်မှ ၂၄ နှစ် အသက်အပိုင်းအခြားရှိ ကလေးလူငယ်များသည် မြန်မာနိုင်ငံအတွက် အဓိကအင်အားစုအဖြစ် အသိအမှတ်ပြုထားသည်။

အကြောင်းမှာ နိုင်ငံ၏အဓိကအင်အားစုဖြစ်သော ကလေးသူငယ် လူငယ်လူရွယ်များသည် အနာဂတ်နိုင်ငံတော်ကို ပခုံးပြောင်းတာဝန်ယူကြမည့် လူသားအရင်းအမြစ်များ ဖြစ်နေသောကြောင့်တည်း။ နိုင်ငံတော်အစိုးရက ကလေးသူငယ်၊ လူငယ်လူရွယ်များ ပညာသင်ကြားနိုင်ရေး၊ ပညာတတ်မြောက်ရေးကို အားပေးမြှင့်တင်ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသည်။ အနာဂတ်ကို ပခုံးပြောင်းတာဝန်ယူကြရာ၌ ပညာသင်ကြားရုံဖြင့် မလုံလောက်ပေ။ လူငယ်လူရွယ်များ ကိုယ်စိတ်နှလုံးကြံ့ခိုင်ရေး၊ ရဲရင့်သူများ ဖြစ်လာရေး၊ ရိုးသားဖြောင့်မတ်သူများဖြစ်လာရေး၊ စည်းကမ်းလိုက်နာတတ်သူများဖြစ်လာရေး၊ ရိုးရာယဉ်ကျေးမှုကို မြတ်နိုးသူများဖြစ်လာရေး၊ နိုင်ငံချစ်စိတ်၊ မျိုးချစ်စိတ်ရှိသူများဖြစ်လာရေး၊ အလုပ်ကို တန်ဖိုးထားသူများဖြစ်လာရေး၊ တီထွင်ဖန်တီးသူများ၊ မှန်ကန်သော အတွေးအခေါ်ရှိသူများ ဖြစ်လာရေးတို့ လိုအပ်လျက်ရှိသည်။ ယင်းကို စာပေက အထောက်အပံ့ပေးနိုင်သည်။

စိတ်ဓာတ်ခွန်အား

ဤတွင် စာပေဟူသောစကားကို ရှင်းဖို့လိုသည်။ စာပေသည် ယဉ်ကျေးမှုလက်နက်တစ်မျိုးဖြစ်သည်။ ယဉ်ကျေးမှုသည် လူမျိုးတစ်မျိုးအတွက် အလွန်အရေးကြီးသည်။ စာပေယဉ်ကျေးမှုသည် လူမျိုး၏ဇာတိမာန်နှင့် တိုင်းပြည်ချစ်စိတ်ဓာတ်တို့ကို ရင့်သန်ကြီးထွားပွားများစေသည်။ လူတို့ ကျန်းမာကြံ့ခိုင်ရေးအတွက် ပြည့်ဝသည့် အစာအာဟာရများ စားသုံးရသလို စိတ်ဓာတ်ခွန်အားကောင်းမွန်ရေးအတွက် အသိပညာဗဟုသုတပြည့်စုံသည့် စာအုပ်စာပေတို့ကို ဖတ်ရှုလေ့လာရသည်။ စိတ်ဓာတ်ခွန်အား အားနည်းလျှင်၊ မှန်ကန်သောအသိအမြင် ဗဟုသုတမရှိလျှင် ကိုယ့်တိုင်းပြည်၊ ကိုယ့်လူမျိုးကို တန်ဖိုးထားလိုစိတ်၊ ကိုယ့်နိုင်ငံ၊ ကိုယ့်လူမျိုးကို ကာကွယ်စောင့်ရှောက်လိုစိတ်၊ တိုင်းပြည်နှင့် လူမျိုး မြင့်မားတိုးတက်အောင် ဆောင်ရွက်လိုစိတ်များ ပါးလျားနေမည်ဖြစ်သည်။

စာပေယဉ်ကျေးမှုလက်နက်ဖြင့် ပုံသွင်းပေးရာတွင် ဥရောပနိုင်ငံများ၌ ဝတ္ထုသဘော (ဝါ) ဖန်တီး၍ ရေးသားသော(ရသ)စာပေမျိုး၊ ဝတ္ထုသဘောမဟုတ်သော ဗဟုသုတ(သုတ) စာပေမျိုးဟူ၍ နှစ်မျိုး ရှိသည်။ စာပေသည် အမှားအမှန်ကိုလည်းကောင်း၊ အကျိုး/ အပြစ်ကိုလည်းကောင်း စုံစမ်းစစ်ဆေး၍ ထိုအရာကား မှန်၏။ ထိုအရာကား မှား၏။ ထိုအရာကား အကျိုးရှိ၏။ ထိုအရာကား အပြစ်ရှိ၏ဟု သိပြီးမှ ထိုအသိကို ပဓာနထား၍ သူတစ်ပါးကို သိစေရန် တင်ပြခြင်းဖြစ်သည်။ နောက်တစ်မျိုးမှာ ထိုသို့ဖြစ်သင့်၏။ ဤသို့မဖြစ်သင့်။ ထိုသို့ရှိသင့်၏။ ဤသို့ မရှိသင့်။ ထိုသို့ပြုသင့်၏။ ဤသို့မပြုသင့်ဟု စေတနာဖြစ်ပြီးမှ ထိုစေတနာကို ပဓာနထား၍ သူတစ်ပါးကိုလည်း ထိုစေတနာအတိုင်းဖြစ်အောင် တင်ပြခြင်းဖြစ်သည်။

ဆင်ခြင်တုံတရားရ

အသိပညာပေး သုတစာပေသည် လူငယ်လူရွယ်များအတွက် အသိပညာဗဟုသုတ အကြားအမြင် ကြွယ်ဝပြည့်စုံရေးအတွက် လည်းကောင်း၊ ဖန်တီးတီထွင်မှုလမ်းစရလာရေးအတွက် လည်းကောင်း၊ အတွေးအခေါ်မှန်ကန်ရေးအတွက်လည်းကောင်း တင်ပြထားသော စာပေဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့် သုတစာပေသည် ပြီးခဲ့သောအဖြစ်အပျက်များကို သိနားလည်ပြီး ဆင်ခြင်တုံတရားရလာရေး၊ မသိသေးသောအရာကို စူးစမ်းချင်စိတ်ရှိလာရေးနှင့် မှန်ကန်သောအတွေးအခေါ် ပေါ်ပေါက်လာရေးအတွက် အထောက်အပံ့ဖြစ်စေပါသည်။ သိနားလည်၍ ဆင်ခြင်တုံတရားရလာရေးအတွက် ထင်ရှားကျော်ကြားခဲ့သောကျမ်းမှာ ဟိတောပဒေသကျမ်းဖြစ်သည်။ ဟိတောပဒေသကျမ်းသည် ကြီးပွားချမ်းသာရေး၊ ပေါင်းသင်းဆက်ဆံရေး၊ လူကဲခတ်တတ်ရေး၊ အောင်မြင်ရေး၊ ကုသိုလ်ရေး၊ သံဝေဂ များမှစ၍ အရေးအရာများစွာတို့၌ အကျိုးရှိစေရန် ဖော်ပြထားသော ဂုဏ်ရှိသောကြောင့် ထင်ရှားပြီး ဘာသာပေါင်းများစွာဖြင့် ဘာသာပြန်ဆိုဖော်ပြထားသည်။

သိလိုစိတ်ပြင်းပြ

အသိဉာဏ်ဗဟုသုတ ပြည့်စုံကြွယ်ဝလာလေလေ လူသားတို့သည် ပို၍ပို၍ တိုးတက်လာလေလေ။ အသိဉာဏ်တိုးတက်မှုကို ကလေးသူငယ် လူငယ်လူရွယ်ဘဝမှ စရပေမည်။ အရာရာတိုင်းကို လူငယ်ဘဝကစခဲ့ကြသည်။ လူတိုင်း၏ အရည်အသွေးနှင့် ဗီဇအကျင့်ကို ကလေးဘဝ၌ စတင် ပျိုးထောင်ကြသည်။ လူတစ်ဦးအတွက် အသိပညာတတ်မြောက်မှု အလွယ်အကူဆုံးအရွယ်မှာ ကလေးဘဝဖြစ်သည်။ ကြီးရင့်သောအရွယ်ထက်ပို၍ လွယ်ကူသည်။ လူငယ်လူရွယ်တို့ဘဝသည် အရုဏ်ဦးဖြစ်သည်။ အရုဏ်ဦးအချိန်သည် အရေးအကြီးဆုံးဖြစ်သည်။ ထိုအချိန်တွင် မှန်ကန်သောအတွေးအခေါ်နှင့် ရင့်ကျက်သောစိတ်ဓာတ်ကောင်းများ ကိန်းဝပ်နေဖို့လိုသည်။ ထိုအရွယ်သည် သိလိုစိတ်များ ပြင်းပြကာ အဖြေကို ရှာကြံနေကြသည်။

သုတစာပေသည် သိလိုစိတ်၊ တီထွင်လိုစိတ်၊ စူးစမ်းလိုစိတ်၊ ကောင်းမြတ်သော အတွေးအခေါ်နှင့် ကိုယ်ကျင့်တရားများကို ပြည့်ဝစေသည်။ အသေးစိတ်ဆိုသော် သုတစာပေကို ကဏ္ဍခွဲမည်ဆိုပါက ဝိဇ္ဇာဆိုင်ရာသုတ စာပေနှင့်သိပ္ပံဆိုင်ရာ သုတစာပေဟူ၍ နှစ်မျိုးတွေ့ရမည်ဖြစ်သည်။ ဝိဇ္ဇာဆိုင်ရာ သုတ စာပေ၌ စာပေ၊ ယဉ်ကျေးမှု၊ အနုပညာ၊ သမိုင်း၊ စီးပွားရေး၊ နိုင်ငံရေး၊ ဒဿနိကဗေဒ၊ လူမှုရေး၊ ပညာရေးစသည်တို့ရှိပြီး သိပ္ပံဆိုင်ရာသုတစာပေ၌ ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာ သိပ္ပံများနှင့်ဇီဝဆိုင်ရာ သိပ္ပံများ၊ စိတ်နှင့်ဆိုင်သောသိပ္ပံများနှင့် လူမှုရေးသိပ္ပံများရှိသည်။ သုတစာပေ၏ ယေဘုယျသဘောမှာ ကလေးလူငယ်များ၏ ပင်ကိုအသိဉာဏ်ကို ထိုစာအုပ်လေးများမှ အကြောင်းအရာတို့က ပိုမိုထက်သန်အောင် ပြုပြင်ပေးသည်။ လောကကြီးအကြောင်းကို ကိုယ်တွေ့မဆည်းပူးနိုင်သေးမီ ကလေးလူငယ်များက စာတွေ့ဖြင့် ကောင်းကောင်းသိနားလည်နိုင်သည်။

စိတ်ဝင်စားလာအောင်

ရှေးအခါက ပညာကို စာအုပ်မှလည်းကောင်း၊ ဆရာ့နှုတ်မှလည်းကောင်း သင်ယူကြသည်။ ယခုအခါ ကျောင်းသင်စာအုပ်များမှာ အခြေခံသာ။ ဆရာမှာလည်း ညွှန်ပြသူသာဖြစ်၍ လူငယ်လူရွယ် များသည် အသိပညာဗဟုသုတများကို သူ့ဘာသာသူ လေ့လာသင်ယူကြသည်။ ကလေးလူငယ်တို့ကို သုတစာပေဖြင့် ကျွမ်းဝင်ရင်းနှီးစေရာ၌ ကလေးလူငယ်တိုင်း စိတ်ဝင်စားသောအကြောင်းအရာသည် သိပ္ပံဆိုင်ရာ စာအုပ်စာပေထဲတွင်ရှိကြောင်း နားလည်လာလျှင် ကလေးလူငယ်တို့သည် စာတွေ့ဖြင့် သူသိလိုသော သိပ္ပံသုတစာပေကဏ္ဍကို ရှာဖွေဆည်းပူးလေ့လာတတ်မည်ဖြစ်သည်။ မည်သည့်စာပေမဆို စာကို ချစ်မြတ်နိုးမှသာ တိုးတက်သောအတွေးကို အသိနှင့် အမြင်မှ ထပ်ဆင့်ရလာမည် ဖြစ်သည်။ သုတအကြောင်းရပ်ကို စိတ်ဝင်စားအောင် ကလေးလူငယ်တို့နားလည်သော အရေးအဖွဲ့ဖြင့် တင်ဆက်လျှင် ပို၍လွယ်ကူမည်ထင်သည်။

ယနေ့ခေတ်သည် သိပ္ပံခေတ်၊ နည်းပညာခေတ်ဖြစ်သည်။ ကလေးလူငယ်တို့သည် လက်တွေ့ကျမှ ယုံလွယ်သူများဖြစ်သည်။ သိပ္ပံခေတ်ဖြစ်၍ ကလေးလူငယ်များမှအစ သိပ္ပံပညာကို နားလည်အောင်တင်ပြသည့် စာအုပ်စာပေများ ရှိဖို့လိုသည်။ အထူးသဖြင့် သိပ္ပံပညာတွင် အောက်ကျနောက်ကျဖြစ်နေသော ဖွံ့ဖြိုးစ၊ ဖွံ့ဖြိုးဆဲနိုင်ငံများအတွက် ပိုမိုလိုအပ်သည်။ သိပ္ပံပညာသည် ကျွန်ုပ်တို့ပတ်ဝန်းကျင်၌ နေ့စဉ်ဖြစ်ပျက်လျက်ရှိသော သဘာဝအခြင်းအရာများကို စနစ်တကျဆင်ခြင်သုံးသပ် ဝေဖန်ပိုင်းခြားတတ်မှုဟု ဖွင့်ဆိုကြသည်။ အကြောင်းရပ်တစ်ခုခုအပေါ် အရင်းအမြစ်ကျကျ အဖြစ်သနစ်ကို ခိုင်လုံစွာ လေ့လာဖြေရှင်းဆင်ခြင်သုံးသပ်စူးစမ်းနားလည် ထားခြင်းကို ဆိုလိုသည်။ သိပ္ပံနှင့်စက်မှုကို အပြည့်အဝအသုံးချနိုင်မှသာ ပြည်သူတို့၏ စားဝတ် နေရေးဖူလုံမည်။ နိုင်ငံဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မည်။ ထို့ကြောင့် သိပ္ပံပညာနှင့်ပတ်သက်၍ နိုင်ငံတွင် အတတ်ပညာရှင်၊ အသိပညာရှင်ဖြစ်လာကြမည့် လူငယ်လူရွယ်များသည် နိုးကြားနေဖို့လိုသည်။ ကလေးလူငယ်များကို စဉ်းစားဆင်ခြင်တတ်သော၊ တွေးခေါ်မြော်မြင်တတ်သော၊ တီထွင်ဖန်တီးချင် သောစိတ်ဓာတ်များကို စာပေဖြင့် အသက်သွင်းပေးရမည်ဖြစ်သည်။

သုတသိပ္ပံစာပေများ

ကလေးသူငယ် ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးအတွက် အထောက်အကူပြုမည့်စာပေများကို ၁၉၆၂ ခုနှစ် မတိုင်မီက ဂရုတစိုက်ဆောင်ရွက်ပေးခဲ့သောဌာနမှာ စာပေဗိမာန်ဖြစ်သည်။ ကလေးစာစောင်များကို စာပေဗိမာန်အသင်း၏ အစီအစဉ်တစ်ရပ်အဖြစ် ကလေးစာဖတ်ပရိသတ်အဆင့်အလိုက် ထုတ်ဝေပေးခဲ့သည်။ ကလေးလူငယ်လူရွယ်များအတွက် သိပ္ပံစာစဉ်များ၊ လူထုသိပ္ပံကျမ်းများကို ထုတ်ဝေပေးခဲ့သည်။ စာပေဗိမာန်ဘာသာပြန်အသင်းက ထုတ်ဝေခဲ့သော သိပ္ပံစာစဉ်များတွင် သိပ္ပံကစားနည်းများ၊ တူတူနေတိရစ္ဆာန်များ၊ ရေနှင့်မြေစသည်တို့ဖြစ်သည်။ သံလိုက်နှင့် ကစားလျှင် သံလိုက်သဘောကိုလည်းကောင်း၊ ပစ်တိုင်းထောင်နှင့်ကစားလျှင် ဟန်ချက်သဘောကို လည်းကောင်း၊ ဓာတ်ခဲနှင့်ကစားလျှင် လျှပ်စစ်စွမ်းအင်ကိုလည်းကောင်း ကလေးဘဝကပင် သိပ္ပံပညာကို စိတ်ဝင်စားလာ အောင် ရည်ရွယ်ခဲ့သည်။

“တူတူနေတိရစ္ဆာန်များ” စာအုပ်တွင် လူ့ပတ်ဝန်းကျင်ရှိ သတ္တလောကကို စိတ်ဝင်စားလာအောင် နှိုးဆော်ထားသည်။ ပျား၊ ပုရွက်ဆိတ်၊ ခြစသည်တို့အကြောင်း။ လေ့ကျင့်ခန်းတွင် “ပုရွက်ဆိတ်များ အလုပ်လုပ်နေပုံကို သင်၏အိမ်နားသစ်ပင်အောက်တွင် စောင့်ကြည့်ပါ” ဟုပေးပြီး လက်တွေ့စူးစမ်းစေသည်။ (Wonderworld of Science) ကို ဆီလျော်အောင် ဘာသာပြန်သော “ရေနဲ့မြေ” သည် ကလေးများအတွက် ရုပ်ပြသိပ္ပံဖြစ်သည်။ ရေနေ၊ ကုန်းနေသတ္တဝါများအကြောင်းကို ကလေးအရွယ်နှင့် လိုက်အောင် ရုပ်ပုံလေးများဖြင့် ဇာတ်လမ်းဖွဲ့ထားသည်။

သိပ္ပံပညာဟူသည်

သိပ္ပံပညာရှင်ဆိုသည်မှာ သင်တို့ကဲ့သို့ သာမန်လူသားတစ်ယောက်ဖြစ်သည်။ သူသည် အဘယ့်ကြောင့် အရှေ့ကနေထွက်၍ အနောက်က နေဝင်ရသည်ကိုလည်းကောင်း၊ လဆန်းပုံ၊ လဆုတ်ပုံ၊ ရေတက်ပုံ၊ ရေကျပုံတို့ကို စဉ်းစားသည်။ ထိုပြဿနာ များကို ဖြေရှင်းရန် ခိုင်လုံသောအထောက်အထား မရမချင်း ထိုသိပ္ပံပညာရှင်သည် ကျေနပ်လိမ့်မည်မဟုတ်ပေ။ အကြောင်းရပ်တိုင်း၌ သိပ္ပံအတွေးရလာအောင်၊ စဉ်းစားတတ်လာအောင် တင်ပြထားသော သိပ္ပံစာအုပ်များကို အလယ်တန်းအဆင့် ကျောင်းသားများအတွက် ထိုကာလက ထုတ်ဝေပေးခဲ့သည်။

သိပ္ပံပညာဟူသည် လက်တင်ဘာသာ ဝေါဟာရဖြစ်၍ မြန်မာဘာသာဖြင့်ဆိုလျှင် သိခြင်းဟု အဓိပ္ပာယ်ရသည်။ မိမိပတ်ဝန်းကျင်ရှိ အရာဝတ္ထုများနှင့် ဖြစ်ပျက်မှုများကို သုံးသပ်ဆင်ခြင်ကြည့်ရာမှ အချက်အလက်အမှန် သိရှိလာခြင်းသည် အလွန်တရာပျော်ရွှင်စေ၍ အခြေအမြစ်မရှိသည့် ကြောက်ရွံ့ထိတ်လန့်မှု၊ ယုံကြည်မှု၊ အယူသီးမှုများကို ပပျောက်စေသည်။ သိပ္ပံပညာကို လေ့လာခြင်းသည် မည်သည့်အရာ၌မဆို ဉာဏ်နှင့်ယှဉ်၍ သိပ္ပံနည်းကျ သုံးသပ်ဆင်ခြင်လုပ်ကိုင်ဆောင်ရွက်နိုင်ရန် အကူအညီရနိုင်သည်။ အကြံဉာဏ်သစ်များလည်း ပေါ်ထွက်လာနိုင်စေသည်။

လူထုသိပ္ပံကျမ်းများ

အလားတူ လူထုသိပ္ပံကျမ်းများကို လွတ်လပ်ရေးရပြီးကာလ ၁၉၅၅ ခုနှစ်မှ ၁၉၅၈ ခုနှစ်အတွင်း အတွဲ (၉) တွဲအထိ မြန်မာနိုင်ငံ ဘာသာပြန်စာပေအသင်း (စာပေဗိမာန်) က ပထမအကြိမ် ထုတ်ဝေခဲ့ သည်။ လူထုသိပ္ပံကျမ်းများတွင် နေ၊ လ၊ နက္ခတ် တာရာ၊ အာကာသ၊ စကြဝဠာ၊ ကမ္ဘာမြေ၊ ဘဝအကြောင်းရပ်များ၊ အပင်၊ တိရစ္ဆာန်၊ ဒြပ်နှင့်စွမ်းအင်၊ စက်မှုလက်မှုနှင့် လူ့အဖွဲ့အစည်းစသည့်အကြောင်းအရာများကို သုတေသနလုပ်ငန်းများ ပြုလုပ်ကာ စိတ်ဝင်စားဖွယ်ဖြစ်စေပြီး လူငယ်လူရွယ်များ အသိဉာဏ်ပညာတိုးတက်စေရန် ရည်ရွယ်ပြုစုထုတ်ဝေခဲ့သည်။ အဆိုပါစာအုပ်များသည် သိပ္ပံပညာထွန်းကားရေးအတွက် အထောက်အကူပြုသော စာအုပ်များဖြစ်သည်။

စာပေဗိမာန်က တစ်ချိန်သောကာလတွင် သိပ္ပံစာစဉ်၊ သိပ္ပံကျမ်းများကို အရှိန်ကောင်းကောင်းဖြင့် ထုတ်ဝေခဲ့သော်လည်း အကြောင်းအမျိုးမျိုးဖြင့် မှေးမှိန်ပျောက်ကွယ်ခဲ့သည်။ ကမ္ဘာတစ်ခွင် သိပ္ပံနှင့် နည်းပညာများ တိုးတက်ထွန်းကားနေသော မျက်မှောက်ကာလတွင် မြန်မာနိုင်ငံမှ လူငယ်လူရွယ် များ သိပ္ပံစာပေများနှင့် အလှမ်းဝေးခဲ့သည်မှာ ဝမ်းနည်းစရာဖြစ်သည်။ သို့သော် ပြီးခဲ့သည့် ဧပြီလ ၃ ရက်နေ့က မြန်မာနိုင်ငံစာကြည့်တိုက်များ ဖောင်ဒေးရှင်းသို့ နိုင်ငံတော်အစိုးရမှ လှူဒါန်းသော သုတ၊ ရသစာအုပ် ၃၅၀၀ နှင့် နိုင်ငံတော်စီမံအုပ်ချုပ်ရေးကောင်စီဥက္ကဋ္ဌ နိုင်ငံတော်ဝန်ကြီးချုပ်နှင့် ဇနီး မိသားစုက လူထုသိပ္ပံကျမ်း အတွဲ(၁)၊ အတွဲ(၂)၊ အတွဲ(၃) စာအုပ် ၃၀၀၀ လှူဒါန်းသည့်သတင်းကို ဝမ်းမြောက်ဖွယ်တွေ့ရှိလိုက်ရသည်။

မွန်မြတ်သောစေတနာ

မျက်မှောက်ကာလတွင် အဆိုပါစာအုပ်များသည် လူငယ်လူရွယ်များလေ့လာသင့်သည့် စာအုပ်များဖြစ်သဖြင့် နိုင်ငံတော်စီမံအုပ်ချုပ်ရေးကောင်စီဥက္ကဋ္ဌ နိုင်ငံတော်ဝန်ကြီးချုပ် အကြံပြုလမ်းညွှန်ပေးခဲ့သည်နှင့်အညီ ပြန်ကြားရေးဝန်ကြီးဌာနက ဒုတိယအကြိမ် ပြန်လည်ပုံနှိပ်ထုတ်ဝေနေပြီဖြစ်သည်။ ဆက်လက်၍ အတွဲ (၄) နှင့် (၅) နှစ်အုပ်ကိုလည်း ဆက်လက်ထုတ်ဝေနိုင်အောင်ဆောင်ရွက်နေပြီး ကျန်အတွဲများကိုလည်း ဆက်လက်ထုတ်ဝေသွားမည်ဟု သိရသည်။ နိုင်ငံတော်အကြီးအကဲ၏ စာပေကို ချစ်မြတ်နိုးသောစိတ်နှင့် အနာဂတ်လူငယ်လူရွယ်များ အသိပညာရှင်၊ အတတ်ပညာရှင်များ ဖြစ်စေလိုသော စေတနာကြောင့် မြန်မာနိုင်ငံတွင် ပျောက်ကွယ်အလှမ်းဝေးခဲ့သော သုတသိပ္ပံစာပေများကို ပြန်လည်ဖတ်ရှုခွင့်ရကြတော့မည်ဖြစ်သည်။

ယဉ်ကျေးမှုနယ်ပယ်တွင် ရှေးဟောင်းပစ္စည်းသည် တန်ဖိုးကြီးမားသည်။ စာအုပ်စာပေတွင် စာအုပ်အဟောင်းသည် တန်ဖိုးကြီးမားသည်။ ဟောင်းသော်လည်း ကောင်းမွန်နေဆဲ စာအုပ်များ ရှိသည်။ စာအုပ်သည် မည်မျှကြာရှည် သက်တမ်းရှိသည်ဖြစ်စေ မဖတ်ရသေးလျှင် အသစ်ပင်ဖြစ် သည်။ စာပေ၏တန်ဖိုးသည် စာအုပ်တန်ဖိုးထက် တိုင်းဆ၍မရလောက်အောင် ကြီးမားသည်။ လွန်ခဲ့သော နှစ်ပေါင်းများစွာက စာအုပ်များစွာတို့တွင် ယနေ့လူငယ်များ မသိနိုင်သေးသော အကြောင်း အရာများစွာရှိနေသည်။ စဉ်ဆက်မပြတ် အကျွမ်းဝင်ခေတ်မီနေဆဲ အချက်အလက်များစွာရှိသည်။ စာအုပ်၏ တန်ဖိုးထက် စာအုပ်မှရရှိသည့် တန်ဖိုးမှာ တန်ဖိုးမဖြတ်နိုင်အောင် ကြီးမားသည်။ ယခု နိုင်ငံတော်အကြီးအကဲက လှူဒါန်းခဲ့သည့် နှစ်ပေါင်း ၆၀ ကျော်က ထုတ်ဝေသော သိပ္ပံသုတစာအုပ်များကို တစ်လလျှင် လူတစ်ယောက်ဖတ်ရှုခြင်းအားဖြင့် တစ်နှစ်လျှင် စာဖတ်သူ ၅၄၀၀၀ သိပ္ပံအသိပညာ ဗဟုသုတများရရှိမည်ဖြစ်သည်။

နည်းပညာ တိုးတက်ထွန်းကားလာသော မျက်မှောက်ကာလတွင် လူငယ်လူရွယ်များမှာ လက်တွေ့ကျသော ခေတ်နှင့်လျော်ညီသည့် အကြောင်းအရာများကို သိလိုကြသည်။ သို့သော် လူငယ်လူရွယ်များမှာ သိပ္ပံသုတစာပေများနှင့် ကင်းကွာနေသည်။ အသိပညာဗဟုသုတထက် နည်းပညာအပျော်ဘက်သို့ ရောက်နေသည်ကများသည်။ ယခုအခါ လူငယ်လူရွယ်များသိလိုသည့်၊ စိတ်ဝင်စားသည့် ကွက်လပ်တစ်ခုကို ဖြည့်ဆည်းပေးလိုက်နိုင်ပြီဖြစ်သည်။ သိပ္ပံသုတစာအုပ်စာပေမှ လူသားလောက ကောင်းကျိုးပြုရေးအတွက် တွန်းအားတစ်ရပ်ဖြစ်လာမည်ဟု ယုံကြည်ပါသည်။ ။

ဆောင်းပါး